dermat
cesty_senior

Několik tipů, jak posílit imunitu.

Příchod podzimního počasí s sebou přináší bacily, které bývají každoročně velkou zátěží pro imunitu. Proto bychom měli začít posilovat obranyschopnost těla s předstihem. Řídit se můžete buď klasickými radami, jako je zvýšený příjem vitaminů, otužování či správná strava, anebo vyzkoušet něco nového. Přinášíme vám neobvyklé tipy, pomocí nichž připravíte imunitu do boje s podzimem.

Tip č. 1: Čím aromatičtější potravina, tím větší účinek Jestliže nejste příliš velkými fanoušky zdravého stravování, zkuste do svého jídelníčku zařadit alespoň několik potravin, které pomáhají posilovat imunitu. Patří k nim zejména silně aromatické suroviny a pokrmy. Odborníci tvrdí, že čím aromatičtější je daná potravina, tím inten- zivněji posiluje imunitní systém. Čerstvý česnek, zázvor nebo ženšen by tak v naší stravě neměly chybět. Do jídelníčku se vyplatí zařadit také houbu reishi neboli lesklokorku, stimuluje totiž produkci takzvaných T-buněk, bílých krvinek, které napomáhají ochraně organismu proti infekcím. Podobně fungují i tučné ryby, jako jsou sardinky, slanečci nebo makrely. Obsahují protein, který vytváří buňky chránící tělo proti virům a bakteriím.

Tip č. 2: Masáž snižuje produkci stresového hormonu Příznivé účinky na imunitní systém mají i masáže. Bylo prokázáno, že při nich klesá hladina hormonu kortizolu v těle. Kortizol vzniká při stresu a je příčinou toho, že tělo touží po karbohydrátech, tučném jídle a cukru, což jsou látky, které naopak naši imunitu narušují. Při masáži navíc i roste množství dopaminu a serotoninu, jež harmonizují organismus a podporují obrany- schopnost. Masírování rovněž posiluje činnost kožních buněk, které chrání tělo v první linii. Dobře prokrvená kůže je pak odolnější vůči nepříznivým činitelům, ale také například vůči plísním a kožním infekcím.

 

(celý článek najdete v tištěném vydání č. 10/2017, ročník XIII. – objednání předplatného zde)